در تهیه هر وسیله یا هدیه ای چاپ و بسته بندی آیتم ها، دو پارامتر مهم و اساسی هستند و تأثیر مشخصی در نتیجه مورد نظر می گذارند. اگر محصول شما بسته بندی زیبایی نداشته باشد و یا چاپ بی کیفیت و ناخوانایی داشته باشد، نه تنها اهداف تجاری یا تشویقی از بین می روند بلکه این وسایل بدون استفاده نیز باقی می مانند. فرض کنید شما مدیریت یک مجموعه را به عهده دارید و بایستی هدایای زیادی برای اعضای مجموعه تدارک ببینید و در مرحله چاپ و بسته بندی، ضعیف عمل کنید، این اتفاق وجهه شما را از بین خواهد برد، زیرا کارکنان نه تنها دلگرم نمی شوند بلکه هدیه شما را مدتها دستاویز گله گذاری و خنده می کنند. به همین دلیل بهتر است همانطور که آیتم های مورد نظرتان را با دقت انتخاب می کنید، به چاپ و بسته بندی آنها نیز توجه کنید تا بهترین عملکرد خودتان را نشان بدهید. در این مقاله به انواع چاپ و بسته بندی و نوع مناسب چاپ و بسته بندی هر آیتم می پردازیم، اگر در این زمینه به راهنمایی نیاز دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید. شرکت آراد نوید تجارت اروند ارائه دهنده انواع خدمات تولید و چاپ کارتن های لمینت، جعبه، مجله، کاتالوگ و همینطور جعبه های مقوایی، غذایی، کشاورزی، دارویی، صنعتی و... با کیفیت بالا می باشد.

چرا چاپ و بسته بندی مهم هستند؟

بحث فروش و بازایابی محصولات مختلف نیاز به چاپ و بسته بندی با کیفیت مناسب دارد. به این صورت که چاپ و بسته بندی اصولی کمک بزرگی به سلامت محصول و افزایش فروش می‌کند. 

انواع چاپ

چاپ روی ظروف

ممکن است تعدادی ظرف و ظروف کوچک یا بزرگ را در هدایای مناسبتی و تبلیغاتی خود تدارک دیده باشید و بخواهید مشخصات تجاری یا شخصی خود را روی آنها چاپ کنید. چاپ هر مدل تصویر در هر ابعادی بر روی ظروف امکان پذیر است و می توانید رنگ های دلخواه خود را برای این کار سفارش بدهید. چاپ نشانی و آدرس و شماره تماس نیز بر روی ظروف شیشه ای و سرامیکی مثل ماگ ها امکان پذیر است.

چاپ روی لباس و پارچه

پارچه ها انواع مختلفی دارند و بایستی دقت کنید تا لباس مناسبی برای هدایای خود در نظر بگیرید و پارچه مورد نظر حتما کیفیت بالایی داشته باشد تا در مرحله چاپ دچار مشکل نشود. چاپ ارم، برند، لوگو و سایر مشخصات بر روی تی شرت ها، پیراهن ها و مقنعه ها نیز امری متداول است و می توانید طرح دلخواه خود را انتخاب کنید.

چاپ روی پلاستیک

چاپ لیزری و چاپ دیجیتال بر روی پلاستیک ها بسیار زیبا هستند و این کار به وسیله چاپگرهای با دقت بالا انجام می شود. اگر در پک های تبلیغاتی و مناسبتی خود برای بسته بندی از پلاستیک استفاده کرده اید، یکی از بهترین گزینه ها چاپ روی پلاستیک های بسته بندی است.


چاپ روی مقوا

چاپ روی مقوا نیز با روش های فراوانی امکان پذیر است و هر رنگ و طرحی را روی هر نوع مقوا و کاغذی می توان به چاپ رساند و خوشبختانه از این نظر محدودیتی وجود ندارد. به چاپ روی مقواها چاپ اسکرین نیز گفته می شود.

چاپ روی چوب

چاپ روی چوب بسیار زیبا و چشم نواز است. هنگام چاپ روی چوب جوهر مستقیم روی چوب ریخته می شود و بلافاصله باید خشک شود تا از حرکات جوهر جلوگیری شود، به همین دلیل این نوع چاپ باید توسط دستگاه های با کیفیت صورت بگیرد.

آیتم هایی که می توانید انواع چاپ ها بر روی آنها را سفارش بدهید عبارتند از:

ماگ، خودکار، دفتر، لیوان، کتاب، تی شرت، پیراهن، روسری، مقنعه، جعبه های کوچک، جا کلیدی، جا کارتی، کیف پول، برچسب ها.

چاپ طراحی برندسازی سلامت کالا ارسال راحت جعبه بسته بندی زرد و کرم کلوچه شیرینی
چاپ و بسته خاص افزایش فروش طراحی و تبلیغات

انواع بسته بندی هدایای تبلیغاتی و مناسبتی

بسته بندی به صورت باکس و جعبه

برای بسته بندی آیتم های تبلیغاتی و مناسبتی مناسب ترین گزینه، انواع جعبه ها هستند. انتخاب نوع جعبه با توجه به اندازه آیتم ها و سبک آیتم ها صورت می پذیرد و می تواند کوچک و بزرگ باشد، بهتر است هدایای لوکس و نفیس را داخل جعبه های با طراحی منحصر به فرد قرار بدهید تا ارزشمندی آنها حفظ شود، مثل جعبه های میناکاری در رنگ بندی های مختلف. ضخامت جعبه های مقوایی متفاوت است و بعضی از جعبه های مقوایی ضخامت بیشتری دارند و چند لایه هستند.
در این قسمت باید به بسته بندی های چوبی نیز اشاره کرد. جعبه های ساخته شده از چوب بسیار زیبا هستند و معمولا توسط افراد تا مدت های زیادی نگهداری و استفاده می شوند، به همین دلیل بسته بندی مناسبی برای وسایل و هدایایی تبلیغاتی و مناسبتی هستند و توصیه می شود آیتم های نفیس و فاخر خود را داخل جعبه های چوبی قرار دهید.

بسته بندی پاکتی

1. پاکت های کاغذی

این نوع بسته بندی برای انواع خوراکی ها، تنقلات، میوه و آجیل و شیرینی مناسبت هستند. البته بهتر است با توجه به مدت زمان نگهداری خوراکی داخل آنها درباره جنس پاکت ها از کارشناسان سایت مشاوره بگیرید تا خوراکی ها دچار پوسیدگی نشوند. طراحی و چاپ بر روی پاکت ها نیز امکان پذیر است و نکته آخر این است که پاکت های حمل و نگهداری میوه ها باید وکیوم باشند.

2. پاکت های پلاستیکی

پاکت های پلاستیکی نیز برای استفاده در پک های تبلیغاتی و مناسبتی و بسته بندی های داخلی پک ها استفاده می شوند و می توانید آیتم های کوچک تر را درون پاکت های پلاستیکی قرار دهید. جنس این پاکت ها با نایلون ها متفاوت است و دارای ضخامت بیشتری هستند.

3. پاکت ها و کیسه های پارچه ای

پاکت های ساخته شده از منسوجات زمانی مناسب هستند که قصد هدیه دادن وسایل بهداشتی مثل صابون و شامپو و غیره را داشته باشید. این پاکت ها نوعی حس نوستالژیک را تداعی میکنند و به همین دلیل جلوه مدرنی به آیتم های شما می دهند. هر نوع چاپی نیز بر روی این پاکت ها امکان پذیر است.

بسته بندی شیشه ای

بسته بندی های شیشه ای را زمانی انتخاب کنید که تعداد آیتم های شما کوچک باشند و همین طور مایعاتی مثل انواع مایعات خوراکی یا عطرها را داخل این بسته بندی ها بریزید. معمولا روی بسته بندی‌های شیشه‌ای چاپ و طراحی صورت نمی گیرد و می توانید از انواع برچسب ها روی بسته بندی های شیشه ای استفاده کنید. شکلات های کوچک مثل شکلات های سنگی یا آدامس های کوچک را نیز می توان داخل این بسته بندی ها قرار داد.