یکی از روش های تبلیغاتی نسبتا جدید که امروزه استفاده از آن میتواند در دیده شدن برند شما کمک به سزایی کند، لباس کار تبلیغاتی است. این لباس کار ها معمولا ویژگی ها, مزایا و معایب برند شمارو بر روی خود نمایش میدهند که باعث میشود تبلیغ شما توسط بینندگان راحت تر بازدید شود. زیرا آنها ویژگی های برند شما را با اطمینان بیشتری میبینند و احتمال ترغیب شدنشان برای بیشتر دانستن در رابط با آن یا حتی خرید آن بالا تر میرود.

  لباس کار تبلیغاتی همانطور که گفته شد تقریبا جدیدا در بازاریابی جدی گرفته میشود و استفاده میشود و میتواند برند شمارا به راحتی مقدار زیادی بدون اینکه لازم باشد خودتان کاری کنید در دیدرس مخاطبان قرار دهد؛ در کنار این موضوع که لباس کار تبلیغاتی کار شمارا بسیار در بازاریابی آسوده میکند و بسیار موثر و راحت است؛ از نظر هزینه نیز به نسبت روش های دیگر تبلیغاتی هزینه کمتری دارد.

زیرا داشتن لباس های کار در اکثر محیط های کاری الزامی است. و شما تقریبا نیازی به دوباره خریدن آنها ندارید و یا حتی اگر نیازی داشته باشید لباس های کار باز هم به نسبت روش های دیگر تبلیغاتی قیمت مناسب تری دارند. اما در کل در این محیط های کاری شما تنها نیاز است نگران هزینه های خورده ای مانند: چاپ لوگو یا متن های تبلیغاتی شعار باشید.

چرا استفاده از لباس کار تبلیغاتی مهم هستند؟

زیرا داشتن لباس های کار در اکثر محیط های کاری الزامی است. و شما تقریبا نیازی به دوباره خریدن آنها ندارید و یا حتی اگر نیازی داشته باشید لباس های کار باز هم به نسبت روش های دیگر تبلیغاتی قیمت مناسب تری دارند. اما در کل در این محیط های کاری شما تنها نیاز است نگران هزینه های خورده ای مانند: چاپ لوگو یا متن های تبلیغاتی شعار باشید.

انواع لباس کار تبلیغاتی

در متون بالا با شما در مورد کلیت لباس کار تبلیغاتی صحبت کردیم احتمالا متوجه شدید که این لباس ها درواقع همان لباس های کار هستند که با چاپ یک طرح تبلیغاتی روی آنها تبدیل به لباس کار تبلیغاتی میشوند. حال این طرح هرجایی از لباس کار تبلیغاتی شما مانند کلاه, یونیفورم, پیش بند یا ... میتواند جای بگیرد و چاپ شود.
لباس های کار انواعی دارند. هرسازمانی نوع لباس کار خودش را برای کارکنان خود دارد و درنتیجه هر سازمان با توجه به این نوع لباس کار, تبلیغات متفاوتی خواهد داشت.

 حال به سراغ انواع لباس کار تبلیغاتی میرویم . بر اساس نوع آنها تبلیغات خودتان را میتوانید سازماندهی کنید:

  • لباس کار صنعتی
  •  لباس کار اداری
  •  لباس کار خدماتی
  •  لباس کار محافظتی
  •  لباس کار عملیاتی


1. لباس کار صنعتی: این لباس ها از ملزومات ایمنی در هر کارگاه یا کارخانه صنعتی هستند که بر اساس نوع کارگاه یا کارخانه متفاوت نیز هستند. برای تبلیغات بر روی این لباس کار ها باید در نظر داشته باشید که چه نوع تبلیغاتی در صنعت میتوانند صورت بگیرند تا با نمایش آنها برروی لباس کار کارمندان کارگاه یا کارخانه مورد نظر تبلیغ خود را به درستی انجام دهید.
بخشی از این تبلیغات عموما از طریق شرکت هایی انجام میشود که از خدمات آن کارگاه استفاده میکنند. آن شرکت تبلیغاتی حتی خودتان میتواند باشید؛ به طور کلی واضح است که هر کارگاه یا کارخانه صنعتی, دوست دارد تولیدی خودش را تبلیغ کند و به مردم بیشتری نشان دهد. در نتیجه اگر در هرکدام از این محیط ها مشغول به کار هستید میتوانید از لباس کار صنعتی کارمندان خود به عنوان لباس کار تبلیغاتی برای تولیدی همان کارگاه یا کارخانه استفاده کنید. شما حتی به عنوان یک شرکت خارجی برای تبلیغ برای کارگاهی میتوانید از لباس کار صنعتی آن افراد نیز استفاده کنید. البته اینکار نکات خودش را نیز دارد که در این متن جای نمیگیرد اما به طور کلی باید بدانید استفاده از لباس کار تبلیغاتی بسیار موثر خواهد بود.

بررسی انواع لباس تبلیغاتی

2. لباس کار اداری: در اکثر ادارات و سازمان ها لباس کار اداری مورد استفاده قرار میگیرد. از آنجا که این لباس ها شخصیت کاری افراد را نمایان میکنند پس اکثر آنها سعی میکنند لباس های مورد پسند و زیبایی برای خود انتخاب و در محیط کاری بپوشند. در نتیجه شما میتوانید در تبلیغات خود از این لباس ها استفاده کنید. لباس های اداری نمونه عالی ای از لباس کار تبلیغاتی هستند. زیرا این لباس ها برخلاف مورد قبلی که صرفا از آن در تبلیغ تولیدی خود کارگاه مورد نظر استفاده میکردیم میتوانید از تبلیغ برند های متنوعی از آنها استفاده کنید. این برند ها میتوانند از برند شرکت اداری مورد نظر تا حتی یک خودکار باشند شما میتوانید با این لباس های زیبا برند مورد نظرتان را به بهترن شکل ممکن در ذهن بینندگان تطبیق دهید.

3. لباس کار خدماتی: این لباس نیز از لباس های پرمصرف ایمنی است. از ویژگی های آن ارزان قیمت بودن آن است. از لباس کار خدماتی نیز در محیط های کاری و حتی صنعتی میتوان استفاده کرد. این لباس ها نیز به عنوان لباس کار تبلیغاتی درست به مانند مورد یک می‌توانند استفاده شوند.

4. لباس کار محافظتی: بسیاری از لباس کارها حالت محافظتی دارند که مرتبط با بسیاری از شرکت‌ها و ارگان‌های خاصی هستند که نیاز است برای شناسایی بهتر لوگو و متنی در آن نوشته شود.

5. لباس کار عملیاتی: انجام عملیات‌های مختلف مانند فعالیت‌های اورژانسی، آتش نشانی، نظامی، امدادرسانی و... از لباس‌های مخصوص استفاده می‌کنند که چاپ لوگو، برند یا متن مورد نظر به تشخیص بهتر دیگران و همچنین معرفی کمک می‌کند.

هردوی موارد بالا نیز در محیط های کاری خود برای تبلیغ برند همان محیط قابل استفاده هستند. البته برای هیچکدام از موارد ذکر شده شرط نشده است که حتما از آنها برای برند محیط کاری خودشان استفاده کنید. شما میتوانید از لباس کار تبلیغاتی خود با لوگوی شخصی سازی شده خود در هر محیطی استفاده کنید و برند خود را تبلیغ کنید. مکان گفته شده تنها تاثیر بیشتری در بازدهی خواهد گذاشت. اما به کل شما میتوانید از این لباس ها در هر محیطی استفاده کنید.

قیمت لباس کار تبلیغاتی

موارد موثر بر قیمت یک لباس کار در همین جا نیز کاربرد دارند. مواردی مانند نوع آن که بالا توضیح دادیم, جنس پارچه استفاده شده در آن و مواد به کار رفته دیگر در تعیین قیمت یک لباس کار تبلیغاتی موثر هستند. همچنین از آنجایی که تفاوت یک لباس کار تبلیغاتی با لباس کار معمولی صرفا لوگو های تبلیغاتی یا شعار های تبلیغاتی و نظیر آنها است. جنس مواد به کار رفته در این لوگو و شعار ها و مقدار مواد به کار رفته نیز در قیمت لباس کار موثر خواهند بود. مورد موثر دیگر در قیمت لباس کار تبلیغاتی نحوه تبلیغ آن است. چند روش برای چاپ تبلیغات شما (لوگو ها, شعار ها و ...) وجود دارد که به صورت زیر است:

چاپ دیجیتالی، سیلک، سابلیمیشن، گلدوزی

هرکدام از این روش ها کیفیت خود را دارند و به نحوی موثر خواهند بود و البته قیمت های متفاوتی نیز خواهند داشت.

درپایان امیدواریم نحوه کارکرد لباس های تبلیغاتی را به خوبی متوجه شده باشید و بتوانید با استفاده از آنها برند خود را به خوبی نشان دهید.