لباس کار چیست و استفاده از آن چه اهمیتی دارد؟ در ابتدا لازم است بدانید که لباس فرم، نام دیگر لباس کار است. همچنین این وسیله یکی از انواع تجهیزات و ابزار ایمنی به شمار می آید. لباس کار ایمنی یکی از انواع وسایل حفاظتی است که در محیط کار مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از لباس کار موجب انجام پذیری آسان تر کارها و حفظ ایمنی کاربران می شود. لباس کار نیز باتوجه به شرایط کاری و کاربرد افراد، در انواع گوناگونی تولید و ارائه می شود.

به طور کلی لباس کاری که از آن استفاده می کنید، باید با موقعیت حرفه ای شما تناسب داشته باشد. همچنین می توان گفت که لباس کار معرف جایگاه شغلی شما در محل کار است. از این رو استفاده از لباس کار ایمنی، موجب افزایش تأثیرگذاری شما در محیط شغلی می شود. بهره گیری از لباس کار، باعث می شود تا نیروهای کار در مشاغل از یکدیگر متمایز شوند. همچنین کارکنان و افراد متفرقه از یکدیگر تفکیک می شوند و نظم و آراستگی در محیط کار ایجاد می شود. لباس کار یکی از ملزومات واحدهای تولیدی و خدماتی است که وجود ان برای تمامی کارگران و نیروهای تولیدی الزامی است و انواع گوناگونی دارد. لباسی که نیروهای تولیدی استفاده می کنند صرفا لباس کار است و یا لباس ایمنی کار، اما می تواند ترکیبی از هردو باشد. یکی از انواع لباس های کار، لباس کار یکسره است که در بین تمامی بخش های تولیدی  و خدماتی به دلیل پوشانندگی بالا و استفاده اسان محبوبیت خاصی دارد به همین دلیل درج تبلیغات روی لباس های کار یکسره روش مطلوبی برای معرفی کسب و کار شما و بازاریابی و تبلیغات است. لباس کار یکسره باعث افزایش تعامل و ارتباطات شما می شود و تمامی مدیران و کارکنان یک واحد صنعتی با برند شما اشنا خواهند شد. در این مطلب به معرفی لباس کار و هر آنچه که شما بایستی در ارتباط با لباس کار بدانید می پردازیم.

چرا لباس کار یکسره تبلیغاتی مهم است؟

اهمیت لباس کار یکسره تبلیغاتی در برندینگ مشخص می شود. این لباس ها علاوه بر تبلیغ مجموعه شما، باعث بالا رفتن اعتبار و جلوه حرفه ای برندتان می شود.

رنگ بندی لباس کار یکسره تبلیغاتی

رنگ بندی لباس های کار یکسره بسیار متنوع است اما وجود برخی رنگ ها در برخی مدل های خاص ضروری هستند، برای مثال رنگ لباس های کار یکسره راهداران و نیروهای راهنمایی و رانندگی بایستی شبرنگ سفید یا سبز باشد تا در شب نیز قابل رویت باشند. این مدل لباسکار در جاهایی که آلودگی های محیط کار ، مانند روغنهای صنعتی در تعمیرگاهها ، امکان ورود به داخل لباس را دارند ، بسیار مورد توجه می باشد و طرفداران فراوانی دارد ، زیرا مانع از آلوده شدن پوشاک شخصی می شوند . ضمنا در فصل سرما نیز باعث ایجاد گرمایش بیشتر در بدن می شود در طراحی لباس کار یکسره باید به این موارد توجه کرد از نظر رنگبندی در برخی لباس ها از رنگ های خاص استفاده میگردد تا لباس کارایی داشته باشد. همین طور برخی واحدهای تولیدی ملزم به استفاده از رنگ های مشخصی هستند که باید درباره انها اطلاعات کسب کرد.

ویژگی لباس کار یکسره تبلیغاتی

لباس کار یکسره تبلیغاتی هرچند که در تعداد بالا و با اهداف تبلیغات تولید می شوند اما بایستی کیفیت بسار بالایی در طراحی و دوخت داشته باشند تا تبلیغات از این طریق نتیجه معکوس نداشته باشد، چرا که در نهایت این لباس ها سفیری از جانب طراحان و تولید کنندگان خود هستند که عده زیادی انها را می بینند یا استفاده می کنند. همین طور این لباس ها بایستی در سایزهای مختلف تولید شوند تا بتوان به صورت یکدست از انها در واحدهای تولیدی استفاده کرد. سایز بندی لباس کار یکسره تبلیغاتی هم به صورت X, XX, XL, L در دسترس است و هم به صورت شماره بندی.

انواع لباس کار یکسره

لباس کار یکسره تبلیغاتی انواع مختلفی بر حسب استفاده دارد ومتناسب با این که این لباس در چه محیطی و در چه زمانی استفاده می شود دسته بندی می شود، همین طور الیافی که برای تولید و دوخت لباس کار یکسره تبلیغاتی نیز استفاده می شود متفاوت است. در این قسمت به برخی از پرکاربرد ترین لباس های کار یکسره اشاره کرده ایم:

لباس کار یک سره ضداب

ممکن است محیط مورد استفاده برای لباس کار یکسره محیطی باشد که با اب و سایر مایعات در ارتباط باشد. به همین دلیل لباس کار یکسره ضداب طراحی و تولید می شود. پارچه ها و الیافی که برای تولید این لباس استفاده می شوند عموما از پلی استر، پلاستیک و پلی اورتان هستند. البته در طراحی لباس کار یک سره تبلیغاتی که برای محیط های این چنینی تولید می شوند فرایندی نیز طی می شود تا لباس در مرحله نهایی نیز بهینه سازی شود تا به خوبی در برابر اب غیر قابل نفوذ باشد.

لباس کار یکسره نسوز

لباس کار یکسره تبلیغاتی ضد حریق یا نسوز در بیشتر مواقع برای استفاده اتش نشانان تهیه و تولید می شوند و به جز حالت یکسره و سرهمی در انواع شلوار و کاپشن نیز تولید می شوند. جنس لباس های ضد حریق از فایبرگلاس و نورمکس است که مقاومت خوبی در برابر گرما و اتش دارند. از دیگر گروه های شغلی که از این لباس ها استفاده می کنند می توان به افرادی که در پالایشگاه ها مشغول هستند اشاره کرد.

لباس کار یکسره جین

این لباس ها از پارچه های جین تولید می شوند و عموما در مرحله نهایی تولید نیز سنگ شور می شوند. به جز لباس های یکسره و یا مکانیکی جین و لی می توان به پیشبندهای لی نیز اشاره کرد که بسیار شکیل هستند.

لباس کار یکسره زمستانی

لباس کار یکسره تبلیغاتی که برای محیط ها سرد و خشک تولید می شوند معمولا چند لایه و با بافت متراکم هستند که به انها بادگیر نیز گفته می شود.

لباس کار ایمنی رنگ سازمانی متناسب با نوع کار جیب دار جلو بسته طوسی
لباس کار یکسره رنگ سازمانی ایمنی قرمز کلاه زرد

لباس کار یکسره یک بار مصرف

لباس کار یکسره تبلیغاتی برای مصارف یکبار مصرف نیز قبل تولید و طراحی هستند. لباس کار یکسره یکبار مصرف از جنس پنبه و کتان است و برای موارد پزشکی یا مشاغل مرتبط با محیط های ازمایشگاهی وشیمیایی تولید می شوند. استفاده از این لباس ها با استفاده از کلاه های یکبار مصرف همراه است که مکمل لباس هستند.
لباس کار یکسره مدل خلبانی
مدل خلبانی از محبوب ترین مدل های لباس های یکسره است که افراد زیادی با کادو گرفتن انها خوشحال می شوند، پس می توان به بازدهی تبلیغات با لباس کار یکسره تبلیغاتی مدل خلبانی امید بیشتری داشت. این لباس ها از پارچه های مختلفی تولید می شوند و جیب های زیادی برای انها تعبیه می شود.

چاپ روی لباس کار یکسره تبلیغاتی

شماره تماس، برند، نشانی و ادرس افراد قابل چاپ روی این لباس ها هستند و میتوان طرح های مختلفی برای انها نیز در نظر گرفت. محل چاپ این موارد روی لباس کار یکسره تبلیغاتی نیز کاملا سلیقه ای است و می توان روی قسمت ارم و بازو، روی سینه و پشت لباس انها را درج کرد. در چاپ روی لباس کار یکسره تبلیغاتی نیز از متریالی استفاده می شود که به راحتی قابل پاک شدن نباشند و تا مدت ها روی لباس کار باقی بمانند. رنگ چاپ نیز محدودیتی ندارد و می توان از رنگ های مختلفی استفاده کرد و نوشته ها و علائم را به زبان فارسی یا انگلیسی به چاپ رساند.

سفارش لباس کار یکسره

تولید و سفارش لباس کار یکسره ریزه کاری های زیادی دارد و بایستی موارد متعددی را در این زمینه رعایت کرد. برای سفارش لباس کار یکسره می توانید با شماره تماس های درج شده در سایت تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره و پرسش و پاسخ، لباس کار های تبلیغاتی مورد نظر خود را در تعدادی که مد نظر دارید سفارش بدهید. نیروهای ما با سالها تجربه و فن اموزی می توانند در این راستا کمک شایانی به شما ارائه دهند.