انواع لباس کار ایمنی جهت محافظت کاربران در مشاغل مختلف مانند جوشکاری، آتش نشانی، مهندسین برق، کار نجاری و.... مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از لباس کار ایمنی زمانی کاربرد دارد که کاربر تحرک بالایی در محیط کاری پرخطر دارد. یکی از پرکاربرد ترین لباسهای ایمنی لباس کارهای یکسره می باشند. که علاوه بر کارایی بالا، از ظاهر زیبایی نیز برخوردار هستند. لباس کار خلبانی، لباس کار جوشکاری و لباس کار دوبنده از انواع لباس کار یکسره هستند. که علاوه بر ایمنی افراد جهت راحتی کاربر هنگام کار و مشخص شدن حیطه کاری افراد یک مجموعه بکار می رود. از نمونه دیگر لباس کار ایمنی میتوان لباس کار دو بنده بالا تنه آزادی یاد کرد که قدرت عملکرد کاربر را محدود نمی کند.یکی از این شیوه ها در جهت مشخص شدن حیطه کاری افراد درج لوگو یا برند شرکت بر روی لباس ایمنی است. لباس ایمنی باعث بیشتر دیده شدن مجموعه شما در محیط های کارگاهی و صنعتی خواهد شد و افرادی مثل کارگران و کارمندان با کسب و کار شما بیشتر اشنا خواهند شد. اهدای لباس کار ایمنی به مجموعه های تولیدی مثل کارگاه ها و کارخانجات باعث بیشتر شدن تعامل شما با این واحدها نیز خواهد شد و نکته مثبتی در ارتباطات شما خواهد شد.

انواع لباس کار ایمنی 

لباس ایمنی بر حسب جنس و الیاف، فرم و شکل کلی، سایزبندی و همین طور مشاغلی که از لباس ایمنی استفاده می کنند انواع گوناگونی دارند و دسته بندی می شوند. برای یک سفارش خوب و طراحی حرفه ای بایستی با نیازهای گروه هدف به خوبی اشنا باشید تا بتوانید یک محیط ایمن و آرامی را تجربه کنید.

چرا لباس های ایمنی تبلیغاتی مهم هستند؟

لباس ایمنی تبلیغاتی باعث می شود علاوه بر معرفی مجموعه به دیگران می شود، جنبه تبلیغاتی و جذب مشتری مخصوصا برای پروژه های بزرگ تر را دارد.

انواع جنس لباس ایمنی

جنس و الیاف لباس کار ایمنی بسیار مهم است. هر شغلی نیاز به نوع خاصی از الیاف دارد تا ایمنی بیشتری برای کارکنان فراهم کند. برای مثال بعضی از مشاغل سر و کارگسترده ای با انواع روغن ها یا اسیدها دارند و به همین دلیل در طراحی و تولید این لباس ها باید از pvc استفاده کرد تا خاصیت ضد خورگی حفظ شود. از پرکاربرد ترین الیاف های لباس ایمنی نیز می توان به فیلامنت و پلی استر اشاره کرد. از این لباس ها می‌توان به عنوان محصولات تبلیغاتی استفاده کرد به این صورت که شرایط خوبی را برای افراد و مجموعه های مختلف فراهم می‌کند.

انواع لباس کار ایمنی از نظر فرم و شکل

رایج ترین لباس کار ایمنی موجود در بازار به صورت دو تکه هستند و به صورت کاپشن و شلوار عرضه می شوند که البته جنس نازکی دارند و به ضخامت کاپشن های زمستانه نیستند. مورد بعدی نیز لباس های ایمنی تبلیغاتی یا غیر تبلیغاتی یک سره هستند که پوشانندکی بهتری نسبت به کاپشن کار و شلوار دارند، از جمله مشاغلی که از هر دو نوع این لباس های ایمنی استفاده می کنند اتش نشانان هستند، اما برخی از اشکال لباس لباس ایمنی تبلیغاتی نیز کمتر دیده شده اند اما پر کاربرد هستند، مثل پیشبندهای الومینیومی یا لی. نکته پایانی این بخش سایزبندی این لباس هاست که در ابعاد متفاوت و متغیری قابل تولید هستند.

انواع لباس کار ایمنی براساس مشاغل

لباس های ایمنی تبلیغاتی در برخی از مشاغل پرکاربرد تر از سایر مشاغل هستند و برای این مشاغل بیشتر طراحی و تولید می شوند. مثل لباس ایمنی تبلیغاتی برای جوشکاری، پیمانکاری، لباس ایمنی مهندسی، لباس ایمنی برقکاری و حتی لباس ایمنی موتورسواری.

ویژگی لباس کار ایمنی

لباس ایمنی تبلیغاتی بایستی به گونه ای طراحی و تولید شود که چاپ اصلی لباس ها به خوبی نشان داده شوند و تبلیغات شما به خوبی مشاهده شود. قسمت هایی که برای چاپ و طراحی انتخاب می شوند بایستی در معرض دید بیشتری باشند. برای مثال روی قسمت بازوها، جلوی لباس و پشت سر لباس مناسب تر از سایر قسمت ها هستند. نسوز بودن، استفاده از رنگ های شبرنگ، ضداسید بودن وغیره نیز از مواردی هستند که به صورت موردی در لباس ایمنی باید مورد توجه قرار بگیرند.

لباس کار ایمنی بانوان

امروزه بانوان همپای آقایان در خارج از منزل مشغول به کار هستند و اگر خانومی را در محیطی مثل یک شهرک صنعتی ببینید باعث تعجب شما نخواهد شد. به همین دلیل دوخت و تولید لباس کار ایمنی برای بانوان نیز بایستی مورد توجه قرار بگیرد. جمعیت بالای بانوان شاغل در واحدهای تولیدی و کارگاهی فرصت خوبی برای برند سازی، ایمنی کارکنان و در نتیجه حفظ آرامش و امنیت محیط کار میباشد. از انواع لباس کار ایمنی مخصوص بانوان می توان به پیشبندها و روپوش های مخصوص آزمایشگاه های شیمیایی اشاره کرد.

کاپشن کار مهندسان لباس کار ایمنی مردانه و زنانه حفظ آرامش و ا منیت محیط کاری

لباس ایمنی یک بار مصرف

برخی از مشاغل به دلیل حساس بودن موادی که مورد استفاده قرار می گیرند و یا دلایل دیگر نیاز به لباس ایمنی یک بار مصرف دارند. لباس ایمنی یک بار مصرف نیز بهترین گزینه برای تبلیغات و بازاریابی است. برخی از روپوش ها و کاورهای مورد استفاده در محیط های شیمیایی باید چنین خاصیتی داشته باشند تا به راحتی تعویض شوند. لباس ایمنی تبلیغاتی یک بار مصرف از جنس برزنت یا پلی استر مقاوم هستند. این لباس ها در مراحل نهایی تولید نیز بهینه سازی می شوند تا علیرغم سبک بودن مقاومت بالایی داشته باشند

ملزومات لباس ایمنی 

برخی از لباس های ایمنی با توجه به کاربردی که دارند نیاز به ملزومات خاصی نیز دارند. در این قسمت به برخی از مهم ترین این ملزومات اشاره می کنیم:

  • دستکش
  • جلیقه
  • کلاه
  • کاور
  • پیشبند
  • بارانی
  • روپوش
  • بادگیر

سفارش لباس کار ایمنی

کیفیت لباس های ایمنی همیشه باید در بالاترین حد مطلوب باشد و هرچند که این لباس ها در تعداد بالا وبه صورت سری تولید می شوند اما هر کدام از انها بایستی به صورت جداگانه نیز کنترل کیفیت شوند. درج مشخصات کارفرما روی این لباس ها نیز بدون محدودیت است و می توان تمامی علائم و مشخصات مرود نظر را در هر رنگ و با هر ابعادی به چاپ رساند. سفارش لباس ایمنی در تعداد و مشخصات مورد نظر شما ممکن است و می توانید درباره جزئیات سفارش و چگونگی انتخاب بهترین لباس نیز با کارشناسان ما در گروه آراد نوید تجارت اروند به مشورت بپردازید تا تجربه خوبی در این زمینه کسب کنید. 

آ