در اولین برخورد با یک مجموعه آن چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند، ظاهر و لباس فرم پرسنل آنجا است. زمانی‌ که پرسنل آن اداره، لباس فرم مناسب و ظاهر پسندیده‌ای داشته باشند، حتماً با خود می‌گویید چه مجموعه منظم و خوبی است! و ناخودآگاه حس خوبی دارید. اما زمانی که با لباس‌های شخصی کارمندان، در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف برخورد کنید، شاید با خود فکر کنید که این سازمان در انجام وظایف خود حرفه‌ای نیست؛ هرچند فعالیت آن‌ها بسیار حرفه‌ای و عالی باشد! در واقع کسی نمی‌تواند تاثیر لباس فرم اداری بر توجه و جلب نظر مخاطب را انکار کند!

بررسی بخش های مختلف لباس اداری بانوان

  • مقنعه
  • مانتو وشلوار اداری 
  • کیف زنانه اداری
  • کروات و پاپیون زنانه اداری
  • کفش زنانه اداری
  • جلیقه زنانه اداری

به چیزی که ما تا امروز به چشم دیدیم لباس های اداری بانوان معمولا ظاهر و خوش دوختی مانتو و مقنعه می‌باشد که در طراحی ها و دوخت های متنوع وارد بازار می‌شود. لباس فرم اداری بانوان مدلهای گوناگونی دارند که در بعضی از مدل ها مخصوصا مدل های آژانس های هوایی ، فرودگاه ها و مهماندار های هواپیما ها از شومیز و سارافون و یا حتی جلیقه نیز استفاده می‌شود.

چرا استفاده از لباس اداری بانوان مهم است؟

در هر صورت در محیط کار و فعالیت رعایت برخی نکات ظاهری و اصول مشخص به ایجاد شرایط بهینه و آرامش کارکنان و حس خوب ارباب رجوع کمک بزرگی می کند که استفاده از لبــاس کــار مناسب یکی از این اقدامات در محیط های کاری می‌باشد.

ویژگی های لباس کار اداری بانوان و تاثیر آن در محیط کار

لباس فرم اداری زنانه لباسی است که در جلسات رسمی و اداری مانند جلسات، سمینار های کاری، کنفرانس های مختلف، و دیدار های رسمی استفاده می‌شود.

لباس های اداری باید دارای ویژگی های خاصی باشد:

  •  نباید در جلسات و سمینارها مانتو اداری را به صورت تک بپوشیم یا فقط شلوار را بپوشیم یا مانتو شکل دیگری داشته باشد که ممکن است جلوه خوبی نداشته باشد.
  • لباس فرم اداری را میتوان با رنگ سازمانی و برند مجموعه هماهنگ کنید.
  •  سعی کنید رنگ لباس های اداری سرمه ای باشد زیرا این رنگ آبی مناسب ادار و کارهای صنعتی بوده و  بسیار محبوب می باشد. در بیشتر اداره ها از رنگ آبی استفاده می‌کنند و تا حد امکان از رنگ مشکی استفاده نکنید.
  • در صورت استفاده از لباس های طرح دار از طرح راه راه ریز با رنگ های طلایی یا مشکی استفاده کنید چون این کار باعث جلب توجه بین بقیه شده و شما را شیک و خاص نشان دهد.
  •  اگر از کروات یا پاپیون استفاده میکنید بهتر است از رنگ های ساده مانند طلایی، قرمز یا بنفش استفاده کنید که با مانتو اداری شما ست شود.

 بهتر است لباس های زیرین لباس کار شما ساده و در رنگ بندی سفید و آبی آسمانی کمرنگ ساده باشد.


چه پارچه هایی برای خرید لباس های اداری بانوان و آقایان مناسب است؟

همانطور که می‌دانید امروزه برای خرید لباس های اداری بانوان و آقایان از پارچه های مختلفی استفاده می‌شود که تنوع بسیار بالایی در کیفیت رنگ و  طرح دارند که این برای کسانی که می‌خواهند پارچه اداری سفارش دهند کمی سردرگمی دارد، و برای این که از این سردرگمی خارج شویم باید در مرحله اول بدانیم که پارچه ها را برای چه فصلی از سال می‌خواهیم.

حالا قرار است در این بحث به این بپردازیم که چه پارچه‌ای برای لباس های اداری بانوان در فصل تابستان مناسب است:

هر کدام از پارچه های موجود در بازار را می توانید برای دوخت مانتو و پوشاک استفاده کنید که هرکدام از آن ها دارای مزایا و معایب خاصی هستند که با توجه به بررسی شرایط و نیاز های خود می توانید نمونه مناسب را انتخاب کنید.

پارچه ویسکوز:

پارچه ویسکوز در اصل همان پارچه نخی است که به دلیل نوع بافت پارچه در تابستان ها برای انواع لباس اداری بانوان بسیار خنک است. پارچه ویسکوز از لحاظ نوع ساختاری شبیه پنبه است اما با انواع گیاهانی چون سویا و نیشکر و از درختانی چون بامبو، راش، صنوبر، کاج و… تولید می‌شود.این پارچه ویسکوز با توجه به اینکه ظریف است اما مقاومت و دوام نسبتا خوبی دارد.

پارچه ترگال:

دلیل عمده ای که پارچه ترگال در دوخت لباس فرم اداری بانوان بکار می‌رود اینست که از جنس آلیاژ پلی استر ویسکوز و نخ فلامنت است.

یکی دیگر از مزایای این پارچه برای دوخت لباس های اداری بانوان این است که نه تنها چروک نمی‌شود بلکه رنگ ثابتی دارد و در برابر سایش هم مقاوم است. همچنین به دلیل وزن سبک و خنکی که دارد قابل توجه برای فصول بهار و تابستان می باشد.

پارچه مانتویی کت شلواری اداری رنگبندی جنس ترگال کتان لنین
پارچه ویسکوز آبی تیره مانتویی اداری
کیف اداری چرم طوسی قهوه ای مشکی زنانه

پارچه لینن:

پارچه لینن به دلیل دارا بودن بافت نچندان متراکم ، یکی دیگر از پارچه های خنک و تابستانی محسوب می‌شود. هوا در لا به لای این پارچه ها به سادگی عبور می‌کند و این باعث خنک شدن افراد می‌شود.

همچنین این پارچه در تابستان به جز این که در لباس های اداری بانوان و انواع لباس اداری آقایان استفاده می‌شود بلکه در لباس های آستین کوتاه هم استفاده می‌شود. 

علاوه بر جنس خنکی که دارد بلکه این پارچه خاصیت ضد چروک بودن هم دارد که این باعث می‌شود بسیاری از بانوان برای دوخت مانتو از این پارچه استفاده کنند. قطعا در محیط کار لباس راحت و سبک خیلی ارزشمند است.

پارچه کتان:

پارچه کتان یکی از قدیمی ترین پارچه ها است و از فیبر و آلیاژ سابقه گیاهی به نام کتان تولید می‌شود.این پارچه بسیار نفوذ پذیر و خنک است و برای مانتو های اداری بانوان در تابستان بسیار توصیه می‌شود .

یکی دیگر از ویژگی های پارچه کتان این است که تمام ویژگی های پارچه های پنبه را دارد و زود تر خشک می‌شود و حتی شستشوی این پارچه راحت است و ظرافت و زیبایی خاصی دارد.

تا اینجا کار با پارچه های که برای دوخت و خرید لباس های کاری بانوان، ‌آقایان و پوشاک و لباس کار ها و تیشرت های تبلیغاتی استفاده می‌شود آشنا شدید.

خرید لباس های اداری و پوشیدن آن ها در اداره ها و شرکت های مختلف چقدر مهم است؟

 ما اگر بخواهیم وارد یک جای اداری برای استخدام شویم باید لباس فرم اداری مخصوص به آن اداره یا شرکت را تهیه کنیم یا به عنوان پرسنل یک شرکت آن مجموعه موظف به تهیه لباس فرم مجموعه می باشد و آنرا در اختیار افراد خود قرار میدهد.

جمع بندی

معمولا برای بانوان از یک مانتو و شلوار و مقنعه استفاده می‌شود و برای آقایان هم از کت و شلوار و پیراهن استفاده می‌شود که برای آقایان یک رنگ بندی دارد و برای بانوان یک رنگ بندی دیگر دارد که این کار خاص برای ما نشان دهنده آن است که این کارکنان برای این شرکت یا اداره کار می‌کنند.

برای مشاوره رایگان و چگونگی تهیه انواع این تجهیزات و لباس‌های اداری و بچ سینه مناسب می توانید به راحتی از سایت آراد نوید تجارت اروند اقدام کنید و با مشاوران ما در ارتباط باشید.