همانطور که می‌دانید یکی از اصول اولیه برای رشد و پیشرفت هر کسب و کاری استفاده از شیوه‌های مختلف تبلیغات می‌باشد که نیاز است برای انجام آن از روش‌ها و بسترهای مختلفی کمک گرفته شود. طبیعتا بسیاری از کسب و کارها هستند که بر پایه این تبلیغات شکل می‌گیرند و دوام می‌آورند این بیانگر آنستکه باید در بکارگیری شرایط دقت و توجه لازم انجام گیرد.

تبلیغات محیطی یکی از مهم ترین این روش‌ها می‌باشد که با توجه به دید خوبی که برای افراد ایجاد می‌کند معمولا تاثیر بیشتری نیز دارد. اگر به دنبال پیشرفت و گسترش کسب و کار خود هستید پیشنهاد می‌کنیم که وقت و سرمایه‌ی خوبی برای تبلیغات آن در نظر بگیرید که طبیعتا درصد قابل توجهی از سرمایه و سود را برای مجموعه بهمراه داشته باشد.

حال ممکن است هر شرکت و سازمانی استراتژی و هدف‌های خاصی برای تبلیغات داشته باشد که بهتر است برای این کار با مشاوران در این زمینه همفکری‌های لازم انجام پذیرد.

چرا تبلیغات محیطی اهمیت بالایی دارد؟

در کل بحث تبلیغات یک عملکرد دقیق و ارزشمندی است که باید با دقت روی آن کار شود تا نتیجه‌ی دلخواه برای کارفرمایان فراهم شود. تبلیغات محیطی به جهت بازدید بیشتری که دارد طبیعتا طراحی و استفاده اصولی آن شرایط خوبی برای سفارش دهندگان ایجاد می‌کند.

بررسی دقیق تبلیغات محیطی

حتما تا به الان به هنگام عبور و مرور از اتوبان‌ها و محیط‌های شهری و خارج شهری بنرها و تبلیغات متعددی از شرکت و سازمان‌های مختلف را مشاهده کرده‌اید و شاید تحت تاثیر آن قرار گرفته باشید.

در حالت کلی وجود تبلیغات محیطی به صورت ناخودآگاه بر روی افراد تاثیر می‌گذارد پس مهم است که طرح و حالت آن به صورت جذاب و منحصر بفردی انجام شود.

تبلیغات محیطی به صورت کلی در هر زمینه و فعالیتی که فکر بکنید کاربرد دارد و قابل اجرا است که البته همه‌ی این موارد به شرایط و ویژگی‌های مختلفی مربوط است. به عنوان مثال می‌توان به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات، تجهیزات ساختمانی، سایت‌های فروش محصولات، مجتمع‌های تجاری، جشن و همایش، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، املاک و ... اشاره کرد که به صورت دوره‌ای یا در تمام فوصول نیاز به تبلیغات محیطی مختلف دارند.


انواع تبلیغات محیطی

بحث مارکتینگ جنبه‌های متنوعی دارد که استفاده از هر ‌جنبه‌ی این تبلیغات به موضوع و هدفی مرتبط است که باید این نکته در نظر گرفته شود. به عنوان مثال یک مورد آن به کارگیری محصولات تبلیغاتی است که جامعه هدف مخصوص خود را دارد.

از انواع تبلیغات محیطی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تبلیغات محیطی بیلبوردی

تبلیغات محیطی دیجیتال

تبلیغات محیط‌های عمومی بسته

تبلیغات محیطی متحرک

 تبلیغات تلویزیون شهری

عرشه پل تبلیغاتی

انواع مختلف این تبلیغات در نقاط مختلف شهری با بازدیدهای متنوع و اندازه‌های مشخص استفاده می‌شود.

تبلیغات محیطی بیلبوردی

مهم ترین و به نوعی پر بازده ترین نوع تبلیغات مدل تابلوهای بیلبوردی است که در حالت کلی در معرض دید عموم قرار دارد. این تابلوها معمولا در اتوبان، جاده، میادین عمومی و در کل محل‌های پرتردد نصب می‌شوند.

استفاده از این بیلبوردها معمولا به صورت دوره‌ای است و در زمان‌های مشخصی می‌توان از آن برای تبلیغ محصول و خدمات استفاده کرد. به این منظور که به صورت ماهانه و یا روزانه اجاره می‌شوند که لازم است برای نتیجه گیری بیشتر و بهتر در طراحی بنر و متن‌ها دقت بیشتری شود. یک نکته در این تبلیغات بیلبوردی است با توجه به نوع محل، میزان بازدید و روزهای قرار گیری آن هزینه و تعرفه‌های مختلفی دارد.
بیلبورد خلاقانه تبلیغاتی محیطی آراد نوید تجارت اروند
بیلبورد تبلیغات محیطی اتوبوس

تبلیغات محیطی دیجیتال

امروزه هر نوع فعالیت و اقداماتی که داریم به صورت دیجیتال انجام می‌شود که تبلیغات محیطی نیز در این زمینه ورود کرده‌اند. که البته هرچه ایده‌های خلاقانه و به روزی برای تبلیغات به کار گرفته شود تاثیر عمیق تری بر مخاطب می‌گذارد و شرایطی استاندارد برای تبلیغات فراهم می‌کند.

به عنوان مثال این تبلیغات دیجیتالی شامل تصاویر متحرک، تاریخ و زمان بندی، لوگو، متن نوشته و ... می‌شود که باید در طراحی و استفاده آن دقت کافی شود.

تبلیغات محیط‌های عمومی بسته

منظور از این تبلیغات محیطی عمومی هر محیط و مکانی مانند مجتمع‌های تجاری، فروشگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو، هتل و ... است که معمولا تعداد زیادی از افراد در آن‌ها به صورت روزانه تردد می‌کنند که می‌تواند تاثیر خود را بگذارد.

تبلیغات محیطی متحرک

شاید برایتان جالب باشد که تبلیغات محیطی متحرک چیست؟ بر روی مترو، اتوبوس و ماشین‌های شرکتی در طول روز در خیابان‌ها در حال تردد هستند می‌توان بنرها و طرح‌های گرافیکی و تبلیغاتی خود را قرار داد که این مدل نیز با توجه به جلوه خوبی که در محیط دارد نتیجه مطلوبی نیز فراهم می‌کند.

و میادین شهری بیشتر استفاده می‌شوند.

البته این تلویزیون های شهری یک نکته مثبتی دارند که آن پخش نمونه‌ها و موارد مختلفی از تبلیغات و اطلاع رسانی‌ها می‌باشد.

 

تبلیغات محیطی تلویزیون شهری

استفاده از تلویزیون‌های شهری یکی دیگر از اقدامات برای تبلیغات می‌باشد که علاوه بر آن بیشتر به منظور اطلاع رسانی و پیام به عموم مردم در خیابان‌های پر تردد و میادین شهری بیشتر استفاده می‌شوند.

و میادین شهری بیشتر استفاده می‌شوند.

البته این تلویزیون های شهری یک نکته مثبتی دارند که آن پخش نمونه‌ها و موارد مختلفی از تبلیغات و اطلاع رسانی‌ها می‌باشد.

عرصه پل تبلیغاتی

پل‌های عبور و مرور جاده‌ای و اتوبان‌های شهری یک مکان مناسب برای تبلیغات محیطی محسوب می شود که بازدهی آن بسیار مثبت می باشد. همانطور که متوجه شده اید در فواصل زمانی مختلف این تابلوها را نصب می کنند.

همچنین تبلغاتی از جمله: لایت باکس، استند، استرابورد

تبلیغات محیطی استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

هر اقدام و عملی که در جهت تبلیغات محیطی انجام میشود طبیعتا دارای اصول و قواعد خاص خود است که در صورت رعایت آنها می توان نتیجه دلخواه را کسب کرد. از ویژگی‌های اصولی تبلیغات محیطی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی خلاقه بنر
  • متن نوشته‌های جذاب
  • ابعاد و اندازه‌های اصولی
  • نصب در محیط‌های پربازده

طراحی گرافیکی، رنگ بندی و متن نوشته ها تأثیر بسیار زیادی دارند که باید با به کارگیری دانش مارکتینگ در جهت جلب توجه عموم افراد به کار برده شود. یک نمونه بسیار پربازده این تبلیغات نمونه های سریالی یک کسب و کار است که با طرح سوال و یا درگیر کردن ذهن مخاطب شرایط خوبی را برای خود ایجاد می‌کند که  همچنین باید به محل نصب و استفاده از این بنر های تبلیغاتی توجه شود.

جمع بندی:

برای انجام این نوع فعالیت‌های دپارتمان تبلیغات محیطی مجموعه آراد نوید تجارت اروند شرایط خوبی در این زمینه فراهم می‌کند که می‌توانید در این زمینه از مشاوره افراد متخصص مجموعه ما بهره مند شوید.